Poprvé v mobilní verzi, zatím jen jako aplikace pro iPhone, se představila tento týden síť pro sdílení a promování fotografií, příběhů, ale i služeb a produktů jménem STIPPLE. Až doposud fungovala pouze na webu, nyní zkusí oslovit uživatele i prostřednictvím smartphonu. Novinka přináší majitelům iPhonu několik zásadních funkcí. Kromě publikování jednotlivých snímků je tu šance prezentovat sérii až 8 fotografií v jednom příspěvku, přičemž ke každé lze napsat krátký popisek. Dále tu máme možnost přiřadit k příspěvku s jednou fotografií přímé odkazy. Konkrétně na video z kanálu YouTube, link na Wikipedii, či profil na Facebook nebo Twitter. Samozřejmostí je psaní poznámek do diskuze a lajkování od uživatelů, kteří vás sledují nebo chtějí pochválit.
Nechybí ani tradiční informace o počtu fotografií, aktivitě, following a followers u každého z profilů. A také funkce pro přímé sdílení obsahu na Facebook, Twitter nebo přes email. Zajímavá je položka Stats, díky níž zjistíte každých 30 minut aktuální info o tom, kolik lidí váš příspěvek vidělo, kolik jste obdrželi lajků, a jak často vás někdo sdílel – doporučil dál. Nahrávat můžete kromě fotografií i krátká videa, která natočíte přímo v aplikaci. Funguje to podobně jako třeba u Instagramu. U každého z příspěvků lze vytvořit sérii tagů.
To ale není zdaleka vše. Pokud si vytvoříte profil i v rámci webové varianty Stipple, můžete informace u konkrétních snímků ještě rozšířit. Teprve potom získává váš obsah na síle a může sloužit například jako promo kanál s vašimi obrázky a odkazy na konkrétní službu, produkt, blog, eshop či jiný, podobný typ odkazu. Do snímku jednoduše pomocí malých ikon vložíte konkrétní link. Někomu se může zdát, že to ruší obraz a kompozici snímku. Záleží ale na tom, jak citlivě odkaz zpracujete. Každý z příspěvků se dá pomocí vygenerovaného EMBED kódu vložit i s aktivními odkazy třeba do příspěvku na váš blog nebo firemní web. Ukázka zde:
Prostředí editace ve Stipple na webu a příprava jedné ze „značek“ – odkazů:
Výsledný snímek se „značkami“, který jsem sem vložil přes EMBED kód:
Tým vývojářů ze San Franciska při spuštění mobilní aplikace pro iPhone oznámil, že nemá ambice soutěžit s již zavedenými obrázkovými sítěmi typu Instagram nebo Pinterest. Jejich cílem je spíše zavést jakési „značkování“ fotografií, které dovolí uživatelům lépe najít obsah, ale i zdroj, odkud konkrétní obrázek pochází. Ať už půjde o autora jednotlivce nebo třeba firmu. Zajímavá je tahle služba pro obchodníky a inzerenty, kteří můžou lépe lákat přes svůj obsah na konkrétní zboží a značku. Lze předpokládat, že tohle je jen začátek a Stipple se bude dále rozvíjet. Nechme se překvapit.
Aplikace Stipple je ke stažení ZDARMA. Viz Odkaz do App Store.[app url=“https://itunes.apple.com/cz/app/stipple/id721000864?mt=8″]