Instabook nebo raději Facetagram ?

Instagram a Facebook. Je to skoro měsíc, co se tahle dvě slova stala ve světě sdílení informací a fotografií nejvyhledávanějšími kvůli nečekané akvizici, při níž mamut Facebook koupil výrazně menší, ale mílovými kroky rostoucí Instagram – jednu z nejpopulárnějších platforem pro sdílení fotografií. A to za rovnou miliardu amerických dolarů !!!  Kromě toho, že Mark Zuckerberg vysolil balík, a pánové Kevin Systrom a Mike Krieger ho za svůj, necelé dva roky starý projekt, vyinkasovali, mě na tomhle „obchodu roku“ baví stále více jedna z mnoha otázek milionů Instagramers fanoušků a geeků z celého světa: Bude se jmenovat Instagram jinak ? Třeba Instabook nebo Facetagram ? A dovolí si Facebook tenhle kultovní název vůbec přejmenovat ? Případně, jak bude vypadat nové logo ?  Ostatně, má Facebook vůbec důvod nad novým designem přemýšlet ?  No…k jedné, prozatím ne příliš nápadné změně už došlo. A sice na hlavní stráncem INSTAGRAMU, kde se pozadí laděné do hnědé barvy (před akvizicí) proměnilo v nápadně facebookovskou modrou:-) Než dojde k nějaké zásadnější proměně (a jestli vůbec), pojďme se společně podívat na několik designérských návrhů „nového loga a ikony“ Instagramu od různých autorů, které prezentují na internetu někteří blogeři a návrháři. Několik jich objevíte třeba na webu DRIBBBLE.

A malé upozornění na závěr, jeden z povedených návrhů, na které jsem při brouzdání narazil, pochází i od mladého českého grafika Tomáše Janouška.

Autor: Tomáš Janoušek

Autor: Diesel Laws

Autor: Sergey Simanov

Autor: Jason Stoff

Zdroj: NITEESHYADAV

Zdroj: TECHNOBUFFALO

Zdroj: KIWICOMMONS

Zdroj: SOCIAL STRAND

Zdroj: SPACE CHIMP MEDIA

Zdroj: BRAND CHANNEL


A tady dva z několika vtípků, které se objevily po akvizici:

Zdroj: JOYOFTECH

Zdroj: OWNI


A ukázky, jak vypadal design webu Instagramu PŘED akvizicí…

…a PO akvizici s Facebookem…