Instagram a Facebook. Je to skoro měsíc, co se tahle dvě slova stala ve světě sdílení informací a fotografií nejvyhledávanějšími kvůli nečekané akvizici, při níž mamut Facebook koupil výrazně menší, ale mílovými kroky rostoucí Instagram – jednu z nejpopulárnějších platforem pro sdílení fotografií. A to za rovnou miliardu amerických dolarů !!! Kromě toho, že Mark Zuckerberg vysolil balík, a pánové Kevin Systrom a Mike Krieger ho za svůj, necelé dva roky starý projekt, vyinkasovali, mě na tomhle „obchodu roku“ baví stále více jedna z mnoha otázek milionů Instagramers fanoušků a geeků z celého světa: Bude se jmenovat Instagram jinak ? Třeba Instabook nebo Facetagram ? A dovolí si Facebook tenhle kultovní název vůbec přejmenovat ? Případně, jak bude vypadat nové logo ? Ostatně, má Facebook vůbec důvod nad novým designem přemýšlet ? No…k jedné, prozatím ne příliš nápadné změně už došlo. A sice na hlavní stráncem INSTAGRAMU, kde se pozadí laděné do hnědé barvy (před akvizicí) proměnilo v nápadně facebookovskou modrou:-) Než dojde k nějaké zásadnější proměně (a jestli vůbec), pojďme se společně podívat na několik designérských návrhů „nového loga a ikony“ Instagramu od různých autorů, které prezentují na internetu někteří blogeři a návrháři. Několik jich objevíte třeba na webu DRIBBBLE.
A malé upozornění na závěr, jeden z povedených návrhů, na které jsem při brouzdání narazil, pochází i od mladého českého grafika Tomáše Janouška.
Autor: Tomáš Janoušek
Autor: Diesel Laws
Autor: Sergey Simanov
Autor: Jason Stoff
Zdroj: NITEESHYADAV
Zdroj: TECHNOBUFFALO
Zdroj: KIWICOMMONS
Zdroj: SOCIAL STRAND
Zdroj: SPACE CHIMP MEDIA
Zdroj: BRAND CHANNEL
A tady dva z několika vtípků, které se objevily po akvizici:
Zdroj: JOYOFTECH
Zdroj: OWNI
A ukázky, jak vypadal design webu Instagramu PŘED akvizicí…
…a PO akvizici s Facebookem…